Novojičínská tisícovka

Vhodné kolo

MTB

Popis trasy

Tato trasa není pro žádné bačkory. Bude to bolet. Čeká vás 10 stoupání, ale také krásné výhledy. Děti nechejte doma, některé sjezdy jsou opravdu nebezpečné.

Z Nového Jičína se vydáte směrem na Skalky a kolem Hybaj stezky dojedete až k rozcestí na Svinec (to je první stoupání Cat. 4, délka 2,55 km a výstup 126 m). Zde krátce projedete po silnici a sjedete k Čerťáku. Na občerstvení je ještě čas, ale chcete-li, s chutí si dejte v Bistru Čerťák třeba tvarůžkový tatarák :-). Budeme dál sjíždět až po křižovatku, kde odbočíme vpravo na modrou turistickou stezku a začneme stoupat Cat. 5, délka 0,8 km a výška 74 m. Po zdolání stoupání si můžete odpočinout na dřevěné odpočívce. Dále budete pokračovat traversem po modré značce až ke Strážnici. Cestou minete Pikritový lom u Straníku.

Od Strážnice to bude o vůli. Nastává totiž stoupání cat. 4 o délce 1,19 km - vystoupáte 114 m. Za odměnu se dostanete na Petřkovickou horu odkud uvidíte jako na dlani Starojícký kopec s hradem Starý Jičín - i zde je dřevěná odpočívka.

Nyní se vydáte po žluté turistické poměrně zhurta dolů. Ale nezapomeňte po cca 300 m zastavit a pokochat se nádherným výhledem na Beskydy. Uvidíte při dobré viditelnosti zprava Radhošť, Velký Javorník a v dálce i Lysou Horu.

Po sjezdu louky a projetí nízkým smrčím si krátce vyšlápnete k meči zaraženému v kameni. Býval zde výhled na Hranickou kotlinu, ale již to bohužel zarostlo.

Sešup bude pokračovat až do Jasenice, kterou projedeme až do Mštěnovic. Už vám bude smutno po stoupání, tak tady začneme šlapat 1.19 km v Cat. 4 a vystoupáte 114 m na okraj Býniny. Zde pozor, opravují zde most, tak nezapomeňte na Pasekách odbočit vpravo k fotbalovému hřišti. Pak prudce vlevo a po asfaltce až k odbočce k lesní školce. Po šotolině projedeme kolem lesní školky stoupáním Cat. 5, 0,91 m a výšce 56 m na cyklostezku 6016 a vydáme se k občerstvení U Zrzávky. Zde si můžeme nabrat vodu ve studánce, nebo si něco zakousnout.

Cyklostezku 6016 ještě neopustíme a od Zrzávky projedeme kolem nádraží Hostašovice a podjedeme pod tratí, kde nás čeká snadnější stoupání Cat. 5 o délce 1 km a výšce 56 m. Na konci stoupání se dáme doleva a pojedeme po asfaltové a šotolinové cestě až k Mořkovu. Nicméně po cestě je ještě jedno snadné stoupání Cat. 5 o délce 2,13 km a výšce 66 m. Nesjedeme však do obce, ale krátce pokračujeme po žluté značce na Veřovice. Po chvíli nezapomeneme odbočit doleva s kopce lesní cestou. Zde si užijeme trochu adrenalinu, protože cesta není zrovna dokonale sjízdná. Ale nevzdáme to a dojedeme až k železniční trati, kterou překonáme.

Pak bychom neměli nikde zabloudit a loukami sjedeme až k brodu přes Jičínku. Pokud je málo vody, bude to snadné překonat.

Pak začne série dalších stoupání. Nejprve musíme dojet ke skládce, kolem které se vydáme nahoru stoupáním Cat. 3 o délce 3 km a výšce 188 m. Nebude to snadné, ale zatněte zuby a dáte to. Za odměnu bude sjezd až do Libotínského údolí. Zde však konec srandy a po prudkém odbočení vlevo na červenou turistickou značku budeme sledovat část trasy Kopřivnického drtiče stoupáním Cat. 4, O,7 km a výšce 59 m

Poslední stoupání bude ke Kocmínku jde o Cat. 5, 1,33 km a výšce 78 m. To už se blížíme do finále a nedaleko Puntíku odbočíme doprava a sjedeme opatrně na okraj obce Rybí. Zde se dáme vlevo a dojedeme až do cíle.

Místa pro občerstvení

Bistro Čerťák

Hospůdka Na Skalkách U Cagüho

Výletiště U Zrzávky

Nabíjení e-bike

Na trase není veřejná nabíjecí stanice!